"multiMORF kids"
Set 1
Dette stykket ble opprinnelig skrevet for strykere og blåsere, og ble inspirert av Pegasus, en av de mest anerkjente skapningene i gresk mytologi. Han var sønn av den olympiske guden Poseidon og Gorgon Medusa, og er avbildet som en majestetisk bevinget hest.
The Birth of Pegasus - Det sies at Pegasus stammet fra blodet i Medusas hals da hun ble halshugget av helten Perseus. Etter at han ble født, ble Pegasus tatt til fange av Perseus, og han tjenestegjorde senere under den olympiske guden Zevs.
First Flight - Denne delen av stykket beskriver opplevelsen av Perseus som tok Pegasus på deres første flytur.
Svever over havet - Pegasus er ofte forbundet med vann. Dette er fordi Pegasus visstnok ble født nær havets kilder, i tillegg til å være sønn av Poseidon, havets gud. Pegasus hadde arvet evnen til å lage vannstrømmer uansett hvor han hadde truffet hoven.
Song of the Muses - En av mytene om Pegasus er at han en gang ble sendt av sin far Poseidon for å stoppe fjellet Helicon fra å bevege seg uten hans tillatelse, på grunn av søtheten til musenes sang.
Å nå toppen - Da Pegasus nådde toppen av fjellet Helicon, stampet han hovene i bakken, og fikk kildene der til å bli flytende inspirasjonsfontener. Når poeter drakk vannet, ble de fylt med inspirasjon og kreativitet.
Verket er støttet av Norsk Komponistfond, og på oppdrag fra De unges orkesterforbund UNOF og Korpsnett Norge.
Stykket er skrevet til Victoria Brass "Youth Initiative" 2023 – Musical Director Dr. Matthew van Emmerik, og dedikert til Mark Fords hund Indi.
Stykket inneholder en vakker melodi, som tar oss med inn i den dypeste søvn. Når en er i REM søvn så er en på sitt mest fredelige og mest effektive søvnstadie. I musikken hører vi likevel innslag av vekkerklokke alarmer som dissonerer i cup-mute i bakrekken, eller monotoniske alarmer i mutede tromboner.
Ble skrevet på oppdrag fra Bernese Cantonal Music Association og brukt som pliktnummer i 4. divisjon tilbake i 2014. Konstruert i tre deler som følger hverandre. Det begynner med en sats som er inspirert av kampsport. Den andre satsen er veldig rolig og inspirerer til fred. Stykket avsluttes med en veldig gledelig og liltende slags jigg.
Set 2
På overflata er «Eternal Tides» ei skildring av eit lite kystsamfunn med sterke handverkstradisjonar innanfor båtbygging. Tradisjonane vert utfordra av framsteget og vik etter ein del friksjon etter kvart plassen for eit meir moderne uttrykk. Usikre tider lurer likevel i bakgrunnen, og etterkvart kjem det tunge skyer på horisonten. Ein storm trugar skipsverftet og lokalsamfunnet, stormen sine øydeleggingar skaper sorg og sakn, men ved å vende attende til meir tradisjonelle verdiar gjenreiser samfunnet seg og når til slutt ein slags triumf. Stykket endar likevel i ein langsam epilog der berre bølgjene og tidevatnet er att.
På eit djupare nivå er verket ei tematisk veksling mellom tradisjon og endring, berekraftig utvikling versus øydelegging, og mennesket sitt forhold til naturen. Dette går og att i den narrative strukturen. Trass den overflatiske, konkrete handlinga har eg freista skape ei emosjonell reise der lyttaren går frå nostalgi og forankring i tradisjonelle verdiar, via friksjon, spenning og framtidsoptimisme i møte med nye moglegheiter, til ei slags erkjenning av farane ved å oversjå dei langsiktige konsekvensane av eins handlingar. Verket kan soleis lyttast til som eit slags symfonisk dikt med ei konkret ytre handling eller som ein metafor for den usikre og høgst anspende tida vi lever i, der berre tidevatnet er att til slutt.
Contributors
Set 3
multiMORF VII er ei vidareutvikling av Vaage sin multiMORF-serie (2007-13), der han og lyddesignar Thorolf Thuestad har utvikla eit hybrid elektroakustisk lydbilde ved å utvida klangspekteret til instrumenta gjennom utstrakt bruk av mikrofonar. Subtile lydar frå messinginstrumenta, som klikking frå ventilar, kysselyder med leppene og smakking med tunga, blir fanga opp. Ved å variera avstand til mikrofon og munnstykke blir det skapt eit nyansert lydbilde som Thuestad bearbeidar til ein unik skapning av elektroakustiske lydvever.
Men også rytmisk musikk: Messingblåsarane beveger seg mellom å opptre synkront og usynkront med elektronikken. Ein etter ein forlet musikarane det elektroakustiske lydbildet for å foreta en vandring, en akustisk solo. Når de vender heim til ensemblet og det elektroakustiske lydbildet, blir dei omfamna med ein koral.
multiMORF VII blei urframført på BrassWind, den 3. oktober 2021.
multiMORF kids skal framførast av NyNorsk Messingkvintett og Thorolf Thuestad i samarbeid med musikantar frå Knarvik Skulekorps. Dei unge musikantane blir invitert med inn i komponist Knut Vaage og lyddesignar Thorolf Thuestad sitt elektroakustiske univers, og får utforska eksperimentelle måtar å skape lyder på instrumenta sine etter modell frå musikarane i kvintetten. Dei vil også oppleva korleis det blir når elektronikken tar tak i lydane deira og fører dei ut i nyskapande hybride lydlandskap, som ikkje liknar på klangen frå korps eller messingensemble.
Stykket tar utgangspunkt i skissemateriale frå multiMORF VII, med ein spørsmål/svar-dynamikk, der musikarane i kvintetten er «forsongarar» på kvar sine stemmer, mens kidsa hermar.